Az Egyesült Királyság kormánya új jogszabályokkal lép fel a pénzügyi csalások ellen.

A bankok akár három napig visszatarthatják a banki tranzakciókat. Az intézkedés a bankszektorban és a fintech cégeknél is vegyes reakciókat váltott ki.

A pénzügyi csalások jelentős anyagi károkat okoztak az Egyesült Királyságban, tavaly például 460 millió fontot. A kormány szigorúbb szabályozással reagált, amely lehetővé teszi a bankok számára, hogy három napig visszatartsák a gyanús tranzakciókat, ezzel több időt hagyva azok kivizsgálására. Tulip Siddiq, a brit pénzügyminisztérium államtitkára szerint az új szabályozás célja, hogy növelje a lakosság pénzügyi biztonságát.

A banki szektor azonban vegyesen fogadta az intézkedést. Sokan úgy vélik, hogy a háromnapos visszatartás késleltetheti a fontos tranzakciókat, például a jelzáloghitel-törlesztéseket. A kritikusok szerint az automatizált, valós idejű rendszerek hatékonyabbak lennének, mint a háromnapos visszatartás, főleg az azonnali fizetési rendszerek terjedésével.

Eközben a Visa egy új, fejlett valós idejű csalásmegelőzési platformot vásárolt fel, amely várhatóan 2025-re jelentősen javítja a vállalat csalásfelismerési képességeit.

Az APP csalások fenyegetése

A csalók által használt authorised push payment (APP) módszerek egyre gyakoribbak. Ekkor a gyanútlan áldozat maga utal pénzt a csalóknak, miután hamis megbízás vagy megtévesztés áldozatává válik. Az ilyen típusú csalások, különösen az Egyesült Királyságban és az USA-ban, gyors növekedést mutatnak, és évről évre hatalmas károkat okoznak.

Az új szabályozás a fintech cégek számára is kihívást jelent, ugyanis októbertől visszatérítést kell biztosítaniuk az APP csalások áldozatainak, maximum 415 ezer font értékben. Ez különösen a Revolut számára nagy feladat, amelynél 2023-ban 35 százalékkal nőtt a csalások miatti panaszok száma. A Revolut, a Monzo és a Starling Bank aggódnak az új szabályozás miatt, amely növelheti a költségeiket, de csökkentheti a csalásokkal járó kockázatot.

A Revolut kampányokkal tájékoztatja ügyfeleit a csalások elkerüléséről, ami hosszú távon mind az ügyfelek biztonságát, mind a fintech szektor fenntarthatóságát erősítheti.

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?