A brit neobank, a Monzo, digitális SIM-kártya bevezetését tervezi, amellyel virtuális mobilhálózat-üzemeltetővé válna.

A szolgáltatás mögött nem saját hálózati infrastruktúra állna, hanem nagyobb távközlési cégek rendszereire épülne.

Saját SIM és mobilcsomag

A Financial Times információi szerint a Monzo saját digitális SIM-kártyával és előfizetési csomagokkal bővítené kínálatát. A vállalat megerősítette a hírt, ugyanakkor jelezte, hogy a fejlesztés még a kezdeti szakaszban tart.

A tervek alapján a Monzo mobilcsomagjai kedvezőbb díjszabással lennének elérhetők, mint a hagyományos szolgáltatók tarifái.

Vonzóbb ajánlatok az ügyfeleknek

James Robinson, az Assembly Research vezető elemzője szerint az új szereplők komoly hatással lehetnek a brit mobilpiacra. A Monzo többmillió ügyféllel rendelkezik az Egyesült Királyságban, akiknek azonnal kínálhatja a szolgáltatást. Ez lehetővé teszi, hogy a bank a mobilszolgáltatóknál kedvezőbb feltételekkel álljon elő – mind árban, mind pedig olyan kiegészítő feltételekben, mint például a roamingdíjak.

13 milliónál is több felhasználó

A bejelentés alig két héttel követte azt a hírt, hogy a Monzo ügyfeleinek száma meghaladta a 13 milliót. A bank több mint 12,5 millió lakossági ügyfelet szolgál ki – ami az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának ötödét jelenti –, valamint több mint 700 ezer vállalati ügyfelet is.

A 2024–2025-ös pénzügyi év rekordokat hozott a fintech számára: bevétele 1,2 milliárd font volt, ami 48%-os növekedés az előző évhez képest. Az adózás utáni profit 60,5 millió font, több mint négyszerese a 2024-ben elért 13,9 milliónak. A Monzo 2024-ben zárt először nyereségesen.

A fintech szektor új bevételi forrásokat keres

Az európai digitális bankok körében egyre többen fordulnak a mobilpiac felé. A Revolut Mobile Plans néven indította el saját mobilcsomagját, amely először az Egyesült Királyságban és Németországban vált elérhetővé, és hamarosan más országokban is megjelenik.

Nem sokkal később a német N26 is piacra lépett mobilcsomagjaival, amelyek nemcsak versenyképes árakat, hanem nagyfokú rugalmasságot kínálnak, tovább erősítve a neobankok szerepét a mindennapok digitalizálásában.

A svéd Klarna pedig a Gigs nevű telekommunikációs startuppal lépett partnerségre. Az együttműködés révén már az Egyesült Államokban is kínál mobil-előfizetést, és a tervek szerint még idén további piacokra is kiterjeszti a szolgáltatást.

(Forrás: fintech.hu)

 

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?