A szolgáltatás mögött nem saját hálózati infrastruktúra állna, hanem nagyobb távközlési cégek rendszereire épülne.
Saját SIM és mobilcsomag
A Financial Times információi szerint a Monzo saját digitális SIM-kártyával és előfizetési csomagokkal bővítené kínálatát. A vállalat megerősítette a hírt, ugyanakkor jelezte, hogy a fejlesztés még a kezdeti szakaszban tart.
A tervek alapján a Monzo mobilcsomagjai kedvezőbb díjszabással lennének elérhetők, mint a hagyományos szolgáltatók tarifái.
Vonzóbb ajánlatok az ügyfeleknek
James Robinson, az Assembly Research vezető elemzője szerint az új szereplők komoly hatással lehetnek a brit mobilpiacra. A Monzo többmillió ügyféllel rendelkezik az Egyesült Királyságban, akiknek azonnal kínálhatja a szolgáltatást. Ez lehetővé teszi, hogy a bank a mobilszolgáltatóknál kedvezőbb feltételekkel álljon elő – mind árban, mind pedig olyan kiegészítő feltételekben, mint például a roamingdíjak.
13 milliónál is több felhasználó
A bejelentés alig két héttel követte azt a hírt, hogy a Monzo ügyfeleinek száma meghaladta a 13 milliót. A bank több mint 12,5 millió lakossági ügyfelet szolgál ki – ami az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának ötödét jelenti –, valamint több mint 700 ezer vállalati ügyfelet is.
A 2024–2025-ös pénzügyi év rekordokat hozott a fintech számára: bevétele 1,2 milliárd font volt, ami 48%-os növekedés az előző évhez képest. Az adózás utáni profit 60,5 millió font, több mint négyszerese a 2024-ben elért 13,9 milliónak. A Monzo 2024-ben zárt először nyereségesen.
A fintech szektor új bevételi forrásokat keres
Az európai digitális bankok körében egyre többen fordulnak a mobilpiac felé. A Revolut Mobile Plans néven indította el saját mobilcsomagját, amely először az Egyesült Királyságban és Németországban vált elérhetővé, és hamarosan más országokban is megjelenik.
Nem sokkal később a német N26 is piacra lépett mobilcsomagjaival, amelyek nemcsak versenyképes árakat, hanem nagyfokú rugalmasságot kínálnak, tovább erősítve a neobankok szerepét a mindennapok digitalizálásában.
A svéd Klarna pedig a Gigs nevű telekommunikációs startuppal lépett partnerségre. Az együttműködés révén már az Egyesült Államokban is kínál mobil-előfizetést, és a tervek szerint még idén további piacokra is kiterjeszti a szolgáltatást.
(Forrás: fintech.hu)
(Borítókép: Depositphotos)
Szólj hozzá