A Nubank mexikói leányvállalata, a Nu Mexico már 12 millió ügyféllel büszkélkedhet, elérve ezzel az ország lakosságának mintegy negyedét.

A digitális pénzügyi szolgáltató nemcsak a banki hozzáférést terjeszti ki, hanem átalakítja az emberek pénzhez fűződő viszonyát is.

A Nu Mexico áttörése

A brazíliai székhelyű Nubank mexikói ága idén januárban elérte a 12 millió ügyfelet, amivel lefedi az ország banki ügyfélkörének körülbelül 25%-át. A fintech vállalat célkitűzése a kezdetektől fogva az volt, hogy a pénzügyi szolgáltatásokat egyszerűbbé, átláthatóbbá és elérhetőbbé tegye – különösen azok számára, akiket a hagyományos bankrendszer korábban kizárt.

A „Impacto Nu: From Access to Well-being” című tanulmány harmadik kiadásában a vállalat bemutatta, milyen hatást gyakorolt ügyfelei pénzügyi életére. A több mint 2100 felhasználó bevonásával készült kutatás szerint az ügyfelek közel 60%-a kevesebb készpénzt használ, és rendszeresen megtakarít a „Cajitas” nevű funkción keresztül. Ezekben a digitális megtakarítási eszközökben már minden második felhasználó havonta pénzt helyez el.

Társadalmi szempontból is jelentős hatás

A Nu nem csupán technológiai újítóként lépett színre: társadalmi szinten is kézzelfogható változásokat hozott. A válaszadók 86%-a nyilatkozott úgy, hogy a szolgáltatás pozitív hatással volt életminőségére – nemcsak anyagi, hanem érzelmi és családi szinten is. Az ügyfelek 72%-a magabiztosabbnak érzi magát pénzügyeinek kezelésében, míg minden második válaszadó szerint a pénz immár nem stresszforrás, hanem a nyugalom eszköze.

A fintech különösen fontos szerepet tölt be azok körében, akiket más pénzintézetek korábban elutasítottak. Az ügyfelek közel 40%-a számolt be arról, hogy korábban visszautasították őket – főként hitelkártya-igénylésnél. A Nu szolgáltatásai így nemcsak kényelmet nyújtanak, hanem elősegítik a pénzügyi inklúziót is.

A mexikói piac stratégiai jelentősége

A Nu Mexico folyamatosan bővíti kínálatát. 2020-ban indította el díjmentes hitelkártyáját, majd 2023-tól megtakarítási számlát is kínál. 2025 áprilisában a helyi pénzügyi hatóság engedélyezte, hogy a Nubank teljes jogú bankként működjön Mexikóban. Ez lehetővé teszi a fizetések fogadását és magasabb betéti limitek meghatározását.

A vállalat fizikai jelenlétre is törekszik: 2025 elején stratégiai megállapodást kötött az ország több mint 22 000 üzlettel rendelkező Oxxo bolthálózatával. Ennek köszönhetően az ügyfelek készpénzt is befizethetnek vagy felvehetnek ezekben az üzletekben – ami különösen fontos egy olyan országban, ahol a készpénzhasználat még mindig széles körben elterjedt.

Digitális bank, valódi változás

A Nu Mexico gyors terjeszkedése és a társadalomra gyakorolt hatása egyértelművé teszi: a digitális bankolás nem csupán technológiai fejlődés, hanem valódi alternatíva a hagyományos pénzügyi rendszerrel szemben. A platform új alapokra helyezi a pénzügyi bizalmat és részvételt, ezzel jelentős előrelépést jelent Mexikó pénzügyi ökoszisztémájában.

(Forrás: fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)

 


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?