Altman aggasztónak tartja, hogy számos pénzintézet továbbra is alkalmaz hangalapú azonosítást, noha már ismert, hogy a mesterséges intelligencia képes megtéveszteni az ilyen rendszereket.
A banki szektorban a hangalapú azonosítás több mint tíz éve számít elterjedt ügyfélazonosítási formának. Napjainkban azonban az AI segítségével létrehozott hang- és videóklónok már olyan meggyőzőek, hogy gyakran szinte lehetetlen megkülönböztetni őket az eredeti személyektől.
A jelenlegi azonosítási módszerek elavultak
Altman szerint a mesterséges intelligencia fejlődése megkérdőjelezi a legtöbb, jelenleg használt hitelesítési megoldás megbízhatóságát – nemcsak a jelszavakat, de más, személyazonosításra szolgáló eszközöket is. Úgy véli, hogy ez egy olyan globális kihívás, amellyel mihamarabb szembe kell nézni. Az a tény, hogy a bankok még mindig ragaszkodnak ezekhez a régi módszerekhez, akár széles körű csalásokhoz vezető válságot is előidézhet a közeljövőben.
A konferencián, ahol Altman felszólalt, a mesterséges intelligencia gazdaságra és társadalomra gyakorolt hatásait tárgyalták. A közönség soraiban több vezető amerikai pénzügyi szervezet képviselői is jelen voltak. Altman itt osztotta meg nézeteit arról, hogyan formálhatja az AI a jövő gazdaságát.
A bűnözők is kihasználják az új technológiákat
Az Egyesült Államok Pénzügyminisztériumához tartozó pénzügyi bűnözés elleni hivatal (FinCEN) nemrégiben figyelmeztetést adott ki a mesterséges intelligenciával készített hamis hang- és videóanyagok elterjedéséről. A közlemény részletezte azokat a módszereket, amelyekkel az ilyen típusú csalások gyanúja azonosítható és jelenthető.
(Forrás: fintech.hu)
(Borítókép: Depositphotos)
Szólj hozzá