A Mastercard és a Databricks közös fejlesztésében létrehozott, generatív mesterséges intelligencián alapuló digitális asszisztenst mutattak be.

A Mastercard digitális asszisztense a cég saját Data Intelligence Platformjára építkezik. A megoldás célzott funkciókkal könnyíti meg az új ügyfelek belépését, gyorsítva a folyamatokat.

Az asszisztens az onboarding során automatikusan válaszol az ügyfelek kritikus kérdéseire és automatizálja a rutinfeladatokat, ezáltal hatékonyabb és személyre szabottabb élményt biztosít. Az onboarding ugyanis kiemelt fontosságú a számlanyitási folyamatban, és a Mastercard célja, hogy még kifinomultabbá tegye ezt a lépést.

Az új eszköz a legmodernebb mesterséges intelligencia technológiákat alkalmazza, például a Retrieval Augmented Generation (RAG) módszert. Ez a technológia a Mastercard onboarding dokumentációját használja fel válaszadásra, hogy az információ mindig pontos és gyors legyen.

A fejlesztés során human-in-the-loop (HITL) megközelítést is alkalmaztak, amely lehetővé teszi, hogy az AI rendszer a szakértői visszajelzések alapján fejlődjön. Ez egy bevált gyakorlat a gépi tanulási modellek fejlesztésében, és biztosítja, hogy a rendszer tökéletesítéséig a szakértők is támogatják az AI döntéshozatalát.

AI fejlesztések minden banknál

A Mastercard számára nem ez az első generatív AI megoldás. Az év elején már bemutattak egy, csalásmegelőzésre specializált terméket. A Decision Intelligence Pro segítségével a pénzintézetek gyorsabban és hatékonyabban tudják értékelni a gyanús tranzakciókat a Mastercard hálózatán.

A hagyományos pénzintézetek is egyre inkább AI fejlesztésekbe fektetnek. A brit NatWest bank például nemrég bővítette az alkalmazásában elérhető chatbotot AI funkciókkal. A Bunq pedig radikális célt tűzött ki maga elé: az első mesterséges intelligencia vezérelt bankként szeretne működni.

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?