Újabb fintech partnerséget jelentett be az Arsenal: az angol bajnokság élén álló klub hivatalos HR platform partnere a jövőben a Deel lesz.

Az együttműködés egyszerre szolgálja a klub működésének további digitalizálását, valamint illeszkedik az Arsenal tudatosan felépített fintech fókuszú szponzorációs stratégiájába.

Az Arsenal többéves megállapodást kötött a Deellel, amelynek eredményeként a Premier League-ben szereplő klub hivatalos HR platform partnere lett a nemzetközi HR-technológiai piac egyik leggyorsabban növekvő szereplője. A partnerség nem merül ki csak a szponzorációkban. Az Arsenal maga is a Deel ügyfelévé válik, és a vállalat rendszerét alkalmazza belső humánerőforrás-folyamatainak támogatására.

A megállapodás értelmében a Deel márkája megjelenik az Emirates Stadionban, valamint az Arsenal digitális felületein is, beleértve a férfi- és női csapat hazai mérkőzéseit a Premier League, az FA Cup, a League Cup és a Women’s Super League sorozataiban. A bejelentést követően néhány nappal már láthatóvá vált a cég logója a stadion sajtó- és reklámfelületein, amit az Arsenal–Wolverhampton Wanderers mérkőzést a helyszínen megtekintő kollégánk is megerősített.

Juliet Slot, az Arsenal kereskedelmi igazgatója szerint a Deel innovatív, globális gondolkodásmódja kiválóan illeszkedik a klub nemzetközi céljaihoz. Mint fogalmazott: a Deel világszintű platformja jól passzol az Arsenal méretéhez és működéséhez, a partnerség pedig nemcsak pénzügyi támogatást, hanem kézzelfogható működési előnyöket is jelent.

A Deel röviden

A 2019-ben alapított, San Franciscó-i központú Deel az elmúlt években rendkívül dinamikus növekedést mutatott fel. A vállalat célja a nemzetközi csapatok menedzselésének egyszerűsítése, különös hangsúlyt fektetve a bérszámfejtésre, az alkalmazottak és alvállalkozók kezelésére, valamint a jogszabályi megfelelőség biztosítására. Platformját világszerte több mint 37 ezer cég használja, és jelenleg mintegy 1,5 millió munkavállaló bérkifizetését kezeli.

A Deel szolgáltatásai négy fő pillérre épülnek:

  • nemzetközi bérszámfejtés: országonkénti jogszabályi megfelelőséget biztosító kifizetési rendszer
  • alvállalkozói menedzsment: szerződéskezelés, besorolás és kifizetések egyetlen platformon
  • EOR (Employer of Record): külföldi munkavállalók alkalmazása helyi leányvállalat nélkül
  • HRIS megoldás: komplex humánerőforrás-platform nemzetközi csapatok számára

A vállalat 2025 októberében 17,3 milliárd dolláros értékelés mellett zárta le Series E finanszírozási körét, és több mint két éve nyereségesen működik. A növekedést akvizíciókkal is támogatja: legutóbb például az Assemble juttatáskezelő céget vásárolta fel.

Újabb lépcsőfok az Arsenal szponzorációs stratégiájában

Az Arsenal szponzorációs gyakorlata az elmúlt években egyre inkább a tudatos, kategóriaalapú portfólióépítés irányába mozdult el. A klub nem pusztán logómegjelenésekre törekszik, hanem olyan partnerségekre, amelyek konkrét termékhasználaton és működési együttműködésen alapulnak. A Deel csatlakozása jól illeszkedik ebbe a struktúrába, ahol minden partner egyértelmű, jól körülhatárolt szerepet tölt be a klub működésében vagy a szurkolói élmény fejlesztésében.

A fintech partnerek között az Arsenal már korábban is együttműködésre lépett többek között az alábbi cégekkel:

  • Airwallex: pénzügyi műveletek támogatása
  • Bitpanda: kriptokereskedési partner edukációs és élményalapú aktivációkkal
  • Starling Bank: lakossági banki partner és pénzügyi edukációs kampányok támogatója
  • Zilch: BNPL-szolgáltató, amely a szurkolói fizetési élmény javítását célozza

A Deloitte legfrissebb pénzügyi rangsora szerint az Arsenal a világ hetedik legnagyobb bevételű futballklubja, ugyanakkor a cél a további előrelépés. Ennek érdekében a klub folyamatosan bővíti partnerségi hálózatát a divat, a turizmus, a sportszergyártás, a média, a technológia és kiemelten a fintech területén.

Globális márka, erősödő csapat

A megállapodás érdekessége, hogy a Deel számára ez az első igazán jelentős megjelenés a globális sportpiacon, amelytől a vállalat nemzetközi márkaismertségének további erősödését várja. Alex Bouaziz, a Deel társalapítója és vezérigazgatója szerint az Arsenal világszintű ismertsége tökéletesen összhangban áll a cég globális ambícióival. Kiemelte: különösen büszkék arra, hogy a klub nemcsak partnerként, hanem ügyfélként is a Deelt választotta.

Egyes értesülések szerint az együttműködés létrejöttében jelentős szerepet játszott Darren Dein, David Dein fia, aki a Wenger-éra csúcskorszakában az Arsenal alelnöke volt. Kevésbé megbízható források arról is beszámoltak, hogy a klub a városi rivális Chelsea elől szerezte meg a Deelt szponzorként. Akárhogy is, egy dolog biztos: az Arsenal az elmúlt években nemcsak Londonban, hanem a Premier League-ben és a Bajnokok Ligájában is a legmeghatározóbb szereplők közé emelkedett, így nem meglepő, hogy egyre több vállalat lát benne vonzó partnerségi lehetőséget.

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?