A 2021 őszén elindított program különlegessége, hogy a digitalizációnak köszönhetően a lízing- és hiteligénylés első szakaszának hossza felére csökkent. Még így is szükség van arra, hogy a cég képviseletében a végén egy tisztviselő szignálja a papírokat, de az a része eltűnik a folyamatnak, amikor két ember ül egy asztalnál egymással szemben és az egyik számokat diktál be a másik számítógépébe.

Az igénylési folyamatot hét lépésre bontották, amelyekhez bemutató videó is készült. A rendszer automatikusan képes a vállalati és pénzügyi adatbázisokban szereplő információk behúzására, így az adatrögzítés unalmas folyamata nagyrészt el is tűnik. Az igénylés bármikor megszakítható, az egyszer már a felhasználói fiókhoz rendelt adatok azonban nem tűnnek el, így később lehet folytatni a munkát. Amennyiben pedig nem egy megbeszélés vagy a munkaidő vége miatt szakad félbe a folyamat, hanem valami kérdés merül fel, a telefonos ügyfélszolgálat segítségét lehet kérni.
Az eddigi visszajelzésekre reagálva a Széchenyi Kártya Program már rendelkezik olyan tervekkel és irányokkal, amelyek a fejlesztést és a bővítést szolgálják. Alaposabban előkészíthetővé fog válni az igénylés, a rendszer hamarosan a szükséges csatolandó dokumentumokat is megtanulja kezelni.
Szólj hozzá