Több száz millió dollárt raktak kockázati tőkebefektetők egy appos használtautó-piaci startupba. Még nem lehet látni, hogy mi lesz a cégből.

Ez a kocsi nem lesz fent Cazoon (Fotó: Jorjum CC-BY-SA)

Nem teljesen új ötlet használt dolgokat eladni az interneten. Erre alapították annak idején az Amazont. Még akkor sem új ötlet, ha használt autók kereskedelméről van szó. Jelentkezzen, aki nem tud legalább három ilyen magyar szolgáltatást felsorolni.

A brit Cazoo nevű startup mégis most kapott 311 millió dollárt, hogy az app alapú használtautó vásárlást megkönnyítse. Ez borzasztóan sok pénz ahhoz képest, hogy egy korántsem üres piacra érkezik az app. Az egyetlen dolog, amit fel tud mutatni érvként, az pedig a kényelem – írja a Techcrunch.

A Cazoo hat hónapja az első körben már kapott 116 millió dollárnyi befektetést. Mostanra a cég értékelése 2,5 milliárd dollár felett van. Mindezt úgy, hogy hitelt nem vett fel a startup, csupán részesedést adott az új befektetőknek. A cég saját bevallása szerint a bevételei 100 millió font felett van, a profitról azonban nem nyilatkoztak.

A pénznek megvan a helye: nőnie kell a csapatnak, a kiszolgáló infrastruktúrának és a szolgáltatás fejlesztésére is költenie kell a cégnek. Már most is havi több ezer autót adnak el, de pontos számadatot itt sem tudunk. A legnagyobb hiány pedig az, hogy nem lehet tudni, hogy egyáltalán profitábilis-e a cég.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?