Nem először próbálja megváltoztatni az árazását a Patreon, az előző ilyen kísérletet viszont elsöpörte a népharag. A mostanit már kész tényként tárták az ügyfelek elé, hozzátéve, hogy az elmúlt időszakban több alkotóval együttműködve próbálták kitalálni ezt az új módszert. A legfontosabb változás: a Patreon nagyobb szeletet hasít le az alkotók bevételéből.
Kezdetben az oldal öt százalékot vett le az alkotóknak küldött pénzből. Illetve a pénz elutalásakor még felszámoltak némi tranzakciós költséget. Az új rendszerben lehet Pro szinten, nyolc százalék feladásával vagy Premium szinten 12 százalékért használni a szolgáltatást. Az új csomagok több analitikát, partner menedzsmentet, támogatói szinteket és alkotói csoportok támogatását is tartalmazzák.
A változás mögött meghúzódó egyik ok, hogy a Patreon az öt százalékokból nem tudott megélni a céget vezető Jack Conte szerint. A termékfejlesztésért felelős igazgatóhelyettes, Wyatt Jenkins szerint a fenntarthatóbb árazás teszi lehetővé, hogy a Patreont ne adják el például a Facebooknak. Ez az érvelés azonban nagyon hasonlít a nem kapsz két pofont, ha ideadod az uzsipénzed érvelésre.
A Patreon azért szorul rá a bevételek maximalizálására, mert az alkotók támogatására kitalált platform kockázati tőkéből működik. A tőkebefektetők pedig jellemzően meredeken emelkedő grafikonokat szeretnének látni, amire egy organikusan növekvő cég nem képes.
Egyes platformokhoz képest a Patreon kérése még így is visszafogott, a YouTube 30 százalékot vesz le, a Twitch 50 százalékot. Ezek az oldalak, azonban jóval nagyobb közösséggel rendelkező alkotókra vannak konfigurálva. Az új csomagok május második hetével indulnak, akik az előtt regisztrálnak a szolgáltatásba, azok a Pro szintű szolgáltatásokat kapják meg az általuk megszokott öt százalékos jutalékért cserébe.
Szólj hozzá