Április elsejétől minden számlának be kell kerülnie a NAV Online számla rendszerébe. Sőt, valójában már január elseje óta be kell küldeni mindent, de az adóhatóság adott három hónap türelmi időt, hogy biztosan működjenek a számla beküldési megoldások. Mostanra ez a türelmi idő járt le.
Az adatszolgáltatási kötelezettség legújabb eleme az, hogy a magánszemélyek, adószám nélküli szervezetek és külföldi partnerek számára kiállított számlákra is érvényes. Korábban már kötelezővé tették az egyéb, elterjedtebb számla beküldését már 2020 őszén kötelezővé tette a NAV.
A papír alapú számlák kiállítására továbbra is van lehetőség. Ugyanakkor ezeket maximum négy napon belül digitalizálni kell és fel kell tölteni a NAV rendszerébe. Azaz, ha valaki továbbra is számlatömböt használna egy laptopon vagy okostelefonon futó online kapcsolattal rendelkező számlázóprogram helyett az kénytelen duplán dolgozni.
A piacon vannak megoldások, amelyek egyaránt működnek mobilról és számítógépről is. Olyanok, mint a Számlázz.hu, amelyek a könyvelésben is segítenek, ha a megfelelő bankszámlával kötik össsze. És olyanok is, mint a Budapest Bank Pénzügyi Asszisztens nevű szolgáltatása, amely a bejövő számlák kiegyenlítésére is képes. A bank azt ígéri, hogy a közeljövőben a funkció igénybe vehető lesz a legtöbb hazai pénzintézetnél vezetett számlával.
Szólj hozzá