A magyar felnőtt netezők 91 százaléka pénzt is költ az interneten. Ez azt jelenti, hogy közel 5,4 millióan szoktak online vásárolni – áll az eNET trendjelentésében.


A piackutató szerint a vásárlók számának növekedésére nem lehet számítani. A vásárlás intenzitásának növelése lehet az új cél. Az online bevásárlási szolgáltatásokat például csak 1,2 millióan vették igénybe, ennek a növelése kézenfekvő lehet. Igaz, ennek a növeléséhez arra is szükség van, hogy vidéki nagyvárosokban is működjenek a bevásárlási szolgáltatások.

Jelenleg az interneten vásárlók 78 százaléka legalább negyedéve szokott online vásárolni. Hatvan százalékuk hat vagy többféle termékkategóriát vesz. Ezekből a három legnépszerűbb a mobiltelefon és kiegészítők, a ruházat és kiegészítők és a játék és ajándék. Szolgáltatásokat a vásárlók 80 százaléka vesz igénybe. Ezek közül a szállásfoglalás a legnépszerűbb.

Az eNET felméréses szerint legdinamikusabban az okostelefonos vásárlás, a készpénzmentes fizetés és a külföldi vásárlás nőtt. A legtöbben (52 százalék) azonban továbbra is laptopról vásárolnak, de két év alatt 30-ról 48 százalékra nőtt az okostelefonról vásárlók aránya is.

A fintech szempontból legérdekesebb adat pedig az, hogy a készpénzmenetes fizetést preferálók többségbe kerültek. A válaszadók 51 százaléka szeretne digitálisan fizetni, 30 százaléknak mindegy, és csak 19 százalék ragaszkodik a készpénzhez. A digitális fizetéshez tartoznak azok az esetek is, amikor a vásárló a futárnál fizet kártyával.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?