A Hyundai bemutatja legújabb fintech innovációját, a Hyundai Pay-t az Egyesült Államokban. Ezzel az autóipari óriás a pénzügyi technológiát használva kívánja újradefiniálni a vezetési élményt.

A Hyundai első fizetési megoldását a Parkopedia platformjával közösen vezeti be, amely a parkolási díjak egyszerűsítését célozza meg. A sofőrök 6000 különböző helyen választhatnak parkolóhelyet, amelyeket könnyedén le is foglalhatnak és kifizethetnek járművükön belüli érintőképernyőn keresztül.

Az új fizetési funkciót a 2024-es Hyundai Kona modellel kezdik bevezetni, melyet a tervek szerint további kilenc modell követ, vagy a meglévők számára egy szoftverfrissítés keretében lesz elérhető. A Hyundai Pay elérhetőségét a Bluelink kapcsolaton keresztül biztosítják, és a jövőben további, vezetési élményre szabott fizetési megoldásokat terveznek bevezetni. A dél-koreai autógyártó az ügyfelek biztonságát a bankkártyaadatok tokenizálásán keresztül garantálja.

A Hyundai nem az első autógyártó, amely fintech megoldásokat kínál. Sokszor találkozhatunk hitelezési és biztosítási újításokkal ebben az iparágban. A Mercedes Pay+ már pár hónappal ezelőtt, a Hyundai előtt mutatkozott be hasonló szolgáltatással, szintén a Parkopedia segítségével. Továbbá egyes Mercedes modellek már lehetőséget biztosítanak a tankolás kifizetésére és bizonyos vásárlások ujjlenyomat-azonosítással történő megerősítésére.

Az autóipar folyamatosan keresi azokat az újításokat, amelyek a vezetési élményt emelik. Autómosás, drive-through rendelések, elektromos autók töltése vagy útdíjak befizetése – ezek mind olyan területek, ahol a fizetési megoldásokat integrálva az autógyártók még inkább ki tudnak szolgálni minden sofőr igényeit.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?