Az európai neobankok már nem csupán a pénzügyi szektorban keresik a növekedés lehetőségét. A német központú N26 legfrissebb lépésével új területre, a mobilkommunikációs piacra lépett be – követve ezzel a Revolut példáját. A most bemutatott mobilcsomagok nemcsak versenyképes árazást hanem kiemelkedő rugalmasságot is ígérnek, erősítve ezzel a digitális bankok szerepét a hétköznapok digitalizálásában.
Egyre több, mint bank: stratégiai váltás a neobankoknál
Az N26 és a Revolut egyaránt olyan jövőképet követ, amelyben nem csupán bankként, hanem komplex digitális életmódszolgáltatóként kívánják kiszolgálni ügyfeleiket. Az N26 2013-as berlini indulása óta közel nyolcmillió ügyfelet vonzott. A vállalat célkitűzése azóta is változatlan: újradefiniálni a bankolás élményét, egyszerű, átlátható és teljesen digitális megoldásokkal.
Az N26 SIM szolgáltatás ennek a küldetésnek a természetes folytatása. A mobilkommunikációs lehetőségek beépítése az alkalmazásba új szintre emeli az ügyfélélményt, az eSIM technológia pedig lehetővé teszi, hogy néhány érintéssel aktiválható legyen a szolgáltatás, közvetlenül az app.
Vodafone-hálózaton, eSIM-mel és rugalmassággal
Az N26 SIM a Vodafone 5G hálózatán működik, és kizárólag eSIM formában érhető el. Az ügyfelek három különböző adatcsomag közül választhatnak:
- 10 GB – havi 13,99 euró,
- 30 GB – havi 18,99 euró,
- 100 GB – havi 34,99 euró.
Mindegyik csomag tartalmaz korlátlan belföldi hívást és SMS-t, valamint díjmentes roamingot az EU és az Európai Gazdasági Térség országaiban. A felhasználók dönthetnek úgy is, hogy megtartják meglévő telefonszámukat vagy új számot igényelnek az N26-tól. Az egyik legnagyobb vonzereje a szolgáltatásnak a rugalmasság: nincs hosszú távú hűségszerződés, csupán egyhavi felmondási idő. Valentin Stalf vezérigazgató szerint az N26 célja, hogy új mércét állítson a mobilpiacon megfizethető, egyszerű és rugalmas csomagjaival.
Digitális ökoszisztémák épülnek, a fintech cégek átlépi a határokat
A Revolut már korábban belépett erre a piacra: előfizetői az Egyesült Királyságban és Németországban már élvezhetik a korlátlan belföldi hívásokat és adatforgalmat biztosító csomagot. A brit fintech csomagja ráadásul 20 GB roaming adatot is kínál az EU-ban és az Egyesült Államokban – mindezt havi 12,50 fontért, szintén szerződéses kötöttségek nélkül. Mindkét fintech óriás célja világos: mélyebben beépülni a felhasználók mindennapjaiba a pénzügyi szolgáltatásokon túl is. A mobilkommunikáció ennek tökéletes eszköze: napi használatával erős márkahűséget generál, miközben új bevételi forrásokat nyit meg.
A Revolut és az N26 lépése szervesen illeszkedik abba a nemzetközi trendbe, amely szerint a digitális pénzügyi szolgáltatók egyre inkább multifunkcionális platformokká alakulnak. Ahogyan korábban más technológiai szereplők is elkezdték kiépíteni saját ökoszisztémáikat, úgy ezek a neobankok is arra törekszenek, hogy ne csak bankként, hanem digitális életmódközpontként legyenek jelen az ügyfelek életében.
Az új mobilcsomagok nemcsak az ügyfelek számára jelentenek kényelmes és modern alternatívát, hanem komoly kihívást is jelentenek a hagyományos távközlési cégeknek. A technológiai tudással és banki háttérrel rendelkező neobankok világosan jelzik: komoly szándékuk van újraosztani a telekommunikációs piac lapjait.
(Forrás: Fintech.hu)
(Címlapkép: Depositphotos)

Szólj hozzá