A spanyol BBVA bank 2024 februárjában élesítette mobilalkalmazásában a Blue nevű mesterséges intelligencia alapú asszisztensének továbbfejlesztett verzióját. Ez az első olyan generatív AI-megoldás Spanyolországban, amely képes számla- és kártyaműveletek lebonyolítására. Az alkalmazás több mint 150 féle tranzakciót és lekérdezést tud kezelni. A Blue mellett egy új AI-alapú pénzügyi tanácsadó is megjelent, amely személyre szabott ajánlásokkal segíti a felhasználókat pénzügyeik optimalizálásában. Emellett a BBVA bankfiókjaiban is megjelent a mesterséges intelligencia, hogy segítse az ügyintézők munkáját.
Blue: természetes nyelvű banki ügyintézés
A BBVA február 20-án vezette be frissített mobilalkalmazásában az újgenerációs Blue asszisztenst, amely nemcsak természetes nyelven képes kommunikálni, de aktívan el is végez számla- és kártyaműveleteket – például egyenleglekérdezést, utalást vagy kártyaletiltást. Az asszisztens akár egyetlen beszélgetés során több lépéses ügyintézést is végigvisz, úgy, hogy közben megőrzi a kontextust, és gördülékenyen kezeli a folyamatokat. A Blue generatív mesterséges intelligenciára épül, célja pedig egy emberközelibb, intuitívabb és személyre szabottabb ügyfélélmény megteremtése. Már induláskor képes volt mintegy 150 különböző tranzakció kezelésére és több mint 3000 kérdés megválaszolására.
Kizárólag banki feladatokra specializálva
A BBVA saját AI Factory csapata által fejlesztett Blue nemcsak a kérdésekre válaszol, hanem meg is érti a felhasználók szándékait, szokásait, és a korábbi beszélgetések alapján ad személyre szabott válaszokat. Így például más tanácsot ad ugyanarra a kérdésre egy hitelkártyát rendszeresen használó ügyfélnek, mint annak, aki főként spórolásra törekszik. Az asszisztens rugalmasan kezeli a témaváltásokat is: ha a beszélgetés más irányba fordul, a Blue nem veszti el a fonalat, és később vissza tud térni az eredeti kéréshez. Az ügyfelek bármikor dönthetnek úgy, hogy élő ügyintéző segítségét kérik a beszélgetés megszakításával.
A Blue egyik különlegessége, hogy kizárólag banki ügyintézéssel foglalkozik, így magasabb szintű adatbiztonságot és megfelelőséget garantál. A válaszai a BBVA jogi és reputációs keretei között maradnak, és az ügyfelek személyes adatait csak az aktív beszélgetés során használja fel – azokat nem tárolja, és más célra nem hasznosítja.
Új digitális tanácsadó: a pénzügyi edző
A Blue mellett a BBVA bemutatott egy másik mesterséges intelligencia-alapú asszisztenst is: a pénzügyi edzőt. Ez az új funkció részletesen elemzi az ügyfél bevételeit, kiadásait, hiteleit és megtakarításait, majd személyre szabott javaslatokat tesz a pénzügyek optimalizálására. A felhasználók dönthetnek úgy, hogy elfogadják-e a rendszer által javasolt megtakarítási célokat vagy költségcsökkentési stratégiákat. Az ajánlások konkrét kategóriák mentén is érkezhetnek – például, hogyan lehet mérsékelni a szórakozási kiadásokat, vagy jobban félretenni utazásra.
AI a bankfiókban is: támogatás az ügyintézőknek
A BBVA nemcsak a mobilalkalmazásban, hanem a bankfiókokban is bevetette a mesterséges intelligenciát. Egy új rendszer több mint 30 000 információs forrásból merít, és naprakész válaszokat ad a BBVA összes termékével és szolgáltatásával kapcsolatban. Jelenleg több mint 100 ügyintéző munkáját segíti, gyorsabbá és hatékonyabbá téve az ügyfélszolgálatot. Az alacsonyabb hozzáadott értékű feladatokat az AI átvállalja, így az ügyintézők több figyelmet szentelhetnek a személyes kiszolgálásnak. A BBVA célja, hogy az AI-technológia segítségével hatékonyabbá tegye a bankfióki működést, miközben a személyes ügyfélélményt is új szintre emeli.
(Forrás: Fintech.hu)
(Címlapkép: Depositphotos)
Szólj hozzá