Magyar Venmo? A Payment Courier fordítana egyet a modellen és a webboltok funkciójává tenné a költségmegosztás lehetőségét.

Magyar Venmo? A Payment Courier fordítana egyet a modellen és a webboltok funkciójává tenné a költségmegosztás lehetőségét.

Fotó: PaymentCourier

A nagy nyugati fintechek egy része már meg tudja oldani, hogy a felhasználók osztozzanak a költségekben. Sőt a Paypal által felvásárolt Venmónak az volt a legfontosabb kezdeti funkciója, hogy egyszerűvé tette számlák szétdobását. A számolást azonban minden ilyen alkalommal a felhasználók végezték.

A magyar Payment Courier fordít egyet a modellen. B2B-startupként a webáruházak fizetési folyamatába integrálódva teszi lehetővé, hogy többen, több kártyáról fizessenek egy nagyobb közös megrendelést. Át is lehet adni a teljes fizetést, így például a kártyaszámok és kódok átküldése nélkül fizethetik ki a szülők hónap végén az egyetemista gyerekük nagybevásárlását.

Watch how you can split the bill with your friends for your holiday travels from Payment Courier on Vimeo.

„A Payment Courier abból az egyszerű ötletből született, hogy az online check-out során nem feltétlenül csak a vásárló akarhatja kifizzetni a kosár tartalmát. Jelenleg minden kártyás check-out arra a paradigmára épít, hogy a vásárló ott helyben egyedül, egy darab bankkártyával kell, hogy kifizesse a megrendelést. Pedig a való életben lehet, hogy én pakolom be a termékeket a kosárba, de a szüleim fizzetnek érte. Vagy céges vásárlás esetén ki tudom választani, hogy mire lenne szükség a munkámhoz és a munkaadómnak átküldöm és megkérem, hogy fizesse ki a céges bankkártyával” – mondta Mónus Ádám, a startup társalapítója.

Nem miattuk lesz drágább a számla

A Payment Courier nem próbál meg egy újabb töredék százalékot lecsípni a kártyás fizetésekből. A cég havidíjat számol fel a platform használatáért. „Magyarországon a korlátlan csomag jutányosabb lesz, mint az oldalon feltüntetett, tájékoztató jellegű ár” – mondta a Fintechradarnak Mónus Ádám. A modellnek van egy apró hátránya is az ügyfelek számára. A kártyák elfogadását továbbra sem a Payment Courier csinálja, így az esetenként rendkívül kényelmetlen online fizetési felületektől nem tud megvédeni bennünket a startup. Az üzleti modelljükben a kártyaelfogadó partnert az online kereskedőnek kell biztosítania. Amikor a Payment Courier platformján keresztül történik a fizetés, akkor is a kereskedő kártyaelfogadóján keresztül terhelik meg a kártyát.

A cég tehát a webáruházak számára nyújt szolgáltatást. Nem akar ügyfeleket gyűjteni, felhasználókat regisztrációra késztetni, fókuszálhat arra, hogy a fizetési folyamatot kényelmesebbé tegye.

A Payment Courier egyike az öt startupnak, amely ringbe száll a CESA Awardson a legjobb magyar fintech címéért. Itt lehet rájuk szavazni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?