A héten a pénzégetési versenyt szinte biztosan a cég felét, háromezernél is több embert leépítő Twitter nyerte, de számokat még nem tudunk. Az amerikai használtautó áruház, a Carvana így szökőpályán jutott be az első helyre.
A céget 2012-ben alapították, és a pénzben bővelkedő időszak sikeres autókereskedő cégévé nőtte ki magát. Ha valamiről ismerni lehetett, akkor azok a nagy, csokiautomatához hasonló kereskedelmi egységei voltak. Ugyan nem csak ezeken keresztül adott el járműveket, de ezek voltak a jellemző üzletei.
A cég legújabb negyedéves jelentése szerint 508 millió dolláros nettó működési veszteséggel zárta az időszakot. Az év első felében 945 millió dollárt veszített a cég, és – teszi hozzá a hírt közlő Truth About Cars – hol van még az év vége.
A Carvana természetesen nincs jó helyzetben, mert az autópiac sincs jó helyzetben. Nőnek a hitelek kamatai, az infláció, a használt autók árai. A 2021-ben végre profitot termelni kezdő cég belefutott abba, hogy az amerikai vásárlók vásárlóereje jelentősen csökkent. Tavaly június és október között 102 ezer autót adott el a Carvana, és 3,4 milliárd dollár nyereséget ért el.
Az idei év problémája, hogy a növekvő új- és használtautó árak mellett is csökkent az egy autóra eső bevétel a negyedével csökkent. A koronavírus járvány alatti két év eleve hullámzó volt autókereskedelmi szempontból, de a növekedésre berendezkedett cégeknek azonban a mostani gazdasági körülmények között át kell állniuk az új körülményekre.
Az igazsághoz tartozik, hogy a Carvana jogi problémákkal is szembesült. A legjobb indulattal sem mondható, hogy a befektetők vagy a vásárlók bizalmát élvezné a cég. Amikor elkezdünk arról beszélni, hogy a kereskedelmi startupok átalakulnak, illetve, hogy ennek hatása van a digitális fizetési piacra, az ilyen startupok sorsával kezdődik majd a beszélgetés.
Szólj hozzá