A Diverzum éves beszámolójában a cég eredményeiről, az elmúlt év mérföldköveiről, a Gen Z vásárlási szokásairól, költéseikről is izgalmas adatokat osztottak meg az alapítók, de a ma már 28 fős

A Diverzum éves beszámolójában a cég eredményeiről, az elmúlt év mérföldköveiről, a Gen Z vásárlási szokásairól, költéseikről is izgalmas adatokat osztottak meg az alapítók, de a ma már 28 fős Diverzum csapat szervezeti filozófiájáról is beszéltek.

A Diverzum, a diákokat célzó digitális kedvezményplatform, négyéves fennállása alkalmából újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett. A nemzetközi startup szcénában formabontó módon, külső befektetők bevonása nélkül, saját tőkéből valósította meg romániai indulását. A hírt a cég 4. születésnapi ünnepségén jelentették be.

„Startupként nem a bőség zavarából indultunk, de a kezdeti forráshiányból, mindössze 200 ezer euró bevonásával is sikerült értéket teremtenünk. Most pedig eljutottunk oda, hogy önerőből terjeszkedünk.” – emelték ki Gyarmati Fanni és László Miki a Diverzum alapítói. – „Nagy eredménynek tartjuk, hogy mindezt saját tőkéből tudtuk meglépni, ez a startup piacon ritkaság. Mindenképpen ezt szerettük volna, ez több döntési szabadságot jelent, és azt is jelzi, hogy a magyar piacon már önfenntartó megoldást hoztunk létre.” 

A romániai piacra való belépés előkészítése júniusban elkezdődött, a platform szeptember elején indult el, mára 5000 regisztrált felhasználójuk és 15 partnerük van és ezek a számok folyamatosan nőnek. Az indulás során a Diverzum olyan globálisan is jelenlévő márkákkal lépett partnerségre, akik itthon is meghatározó szereplők, és már bizonyították elkötelezettségüket a fiatal generációk iránt.

„Még dinamikusabb növekedésre számítunk, mint itthon, hiszen négy év tapasztalata van a hátunk mögött és összeállt egy remek, hozzáértő csapat.” – tette hozzá László Miki.

Az új piacon szintén nem csak a szolgáltatás bevezetésére, hanem a társadalmi szemléletformálásra is nagy hangsúlyt fektet a Diverzum. „Ahogyan Magyarországon, úgy Romániában is célunk, hogy kulturális változást segítsünk elő, mely által a diákok több figyelmet kapnak a cégektől és a tágabb társadalomtól. A márkák a diákkedvezmények kínálása által nemcsak vásárlókat, hanem elkötelezett fiatal követőket szerezhetnek, akik felnőttként is velük maradnak. A diákok pedig különleges bánásmódban részesülhetnek, ezzel felhőtlenebbé téve életüknek ezt a meghatározó szakaszát” – mondták az alapítók. 

És hogy melyek az elmúlt év legfontosabb Diverzum számai? 

210 ezer aktív felhasználó, ami 50%-os növekedést jelent 2024-hez képest. 

  • 2025. szeptemberében a platform havi forgalma rekord szintű, mintegy 1,1 milliárd Ft-ranőtt – csaknem megháromszorozódott – az előző év októberéhez képest a diákok havi költése. 
  • Míg 2025 januárjáig a diákok összesen 1 milliárd forintot spóroltak a platformon keresztül, ugyanez az érték ma már meghaladta a 2 milliárdot. Az idei cél pedig a 2,5 milliárd forintos diákkedvezmény-használat elérése.
  • A Diverzum felmérése szerint egy diák havonta átlagosan 245 000 Ft-ot költ, a legnagyobb arányban bevásárlásra, divatra, illetve szolgáltatásokra
  • A diákok 70%-a hetente egyszer legalább aktivál egy kedvezményt a Diverzumon.

A Diverzum szervezete

A Diverzum négy éve indult, azzal a céllal, hogy hidat építsen a Z generáció és a márkák között, és teret adjon a fiatalok hangjának. Azóta a cég 28 fős, de jelenleg is növekvő csapattá fejlődött, számos kampánnyal, együttműködéssel és szakmai mérföldkővel a háta mögött. 

„A csapat növekedésével együtt alakult ki a Diverzum különleges HR-szemlélete is. Nálunk a HR nem csupán osztály vagy adminisztratív feladat, nálunk ez egyfajta mindennapi gondolkodásmód. Decentralizáltan működik, mindenki részt vesz a kiválasztásban és a transzparens és folyamatos visszajelzésekre alapuló kultúra kialakításában. Emellett meglehetősen demokratikus a működés, a kitűzött célokra és a közös felelősségvállalásra helyezzük a hangsúlyt, nem pedig az egyéb bürokratikus keretekhez való túl szoros ragaszkodásra – ez lehetővé teszi, hogy mindenki a legjobbat hozza ki magából. Fantasztikus csapatunk van, nélkülük nem jutott volna el a cég ehhez a mérföldkőhöz.” – mondta el László Miki.

A Diverzum folyamatosan fogad gyakornokokat, akik friss nézőpontokat és energiát hoznak a mindennapokba, miközben a tapasztaltabb kollégák támogatják őket mentorálással és szakmai iránymutatással. Ez a generációk és tapasztalatok közötti sokszínűség a szervezet egyik legnagyobb erőforrása.

A Diverzum sikerei a számok tükrében

Diverzum mára több mint 210.000 aktív felhasználóval rendelkezik, akik összetételükben is sokszínű közösséget alkotnak. A legaktívabb korosztályok a 14–21 évesek, míg a platform használóinak több mint fele Budapestről érkezik, de egyre többen csatlakoznak az agglomerációból és az ország többi vármegyéjéből is.

Ez a közösség 2025 szeptemberében már havi 1,1 milliárd forintot költött a platformon keresztül.  Emellett a márkák oldalán is folyamatos a bővülés, új partnereik között olyan nevek találhatók, mint: Shell, iCentre, Yettel, GreenGo, Xiaomi, Asus, Butlers, Intimissimi, Uber és Pizza Hut.

A Diverzum nem csupán egy kedvezményplatform – ma már valódi döntési pont a diákok vásárlási útvonalán. A felhasználók egyre nagyobb arányban a platformon keresztül választanak márkát, szolgáltatót vagy terméket, legyen szó telefon-előfizetésről, ruházatról vagy akár nagyobb értékű elektronikai eszközökről.

A Diverzum 2025-ös mérföldkövei

  • Elérte a 2 milliárd forintnyi összesített megtakarítást, amit a diákok a platformon keresztül értek el.
  • Bevezette saját machine learning alapú ajánlórendszerét, amely személyre szabott ajánlatokat kínál minden felhasználónak.
  • Megjelentette a GenZ Report-ot a PwC-vel, Steigervald Krisztiánnal és a Quantummal közösen, amely részletes betekintést nyújt a Z generáció vásárlási és médiafogyasztási szokásaiba.
  • Új, nagyobb irodába költözött, hogy lépést tartson a csapat növekedésével.
  • Brand awareness kampányokat indított, hogy még több diákhoz juttassa el a márkák üzeneteit, értékalapon – akár a diákkedvezményektől függetlenül is.
  • A havi diákvásárlások összege 2024 októberéhez képest majdnem a háromszorosára nőtt: 400 millió forintról 1,1 milliárd forintra emelkedett 2025 szeptemberére.
  • A tranzakciók száma ugyanebben az időszakban megháromszorozódott: 42.000-ről 150.000 tranzakcióra nőtt havonta.
  • Az aktív diákfelhasználók száma egy év alatt 50%-kal nőtt: 139.000 főről több mint 210.000 főre.

 

(Forrás: Sajtóközlemény)

(Borítókép: Diverzum)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?