A kommentekből és az ügyfélszolgálat által mondottakból a következő történet rajzolódik ki. A bank nem készült fel arra, hogy több partnere meg fogja követelni a 3DSecure 2.0 hitelesítési technológiát. Emiatt viszont egyre több az olyan szolgáltatás, amely nem fogad Magnet kártyával elvégzett fizetést.
Az első szolgáltatások egyike, ahol észlelni lehetett a problémát a Simple volt, ahol az újabb kiadású Magnet bankkártyák digitalizálása a hitelesítés hibája miatt meghiúsult. Azóta azonban a telekomos számlafizetés vagy a Revolut kártyákra történő pénzküldés lehetősége is megszűnt.
A Magnet Bank Facebook oldalán április 21-e óta van rögzítve egy bejegyzés, amely szerint egyes kártyás tranzakciók meghiúsulnak.
„Az érintett kártyák és szolgáltatók körének, illetve a hiba kiváltó okának és lehetséges megoldásainak a vizsgálatán a MagNet Bank, és a bankkártyáinkat biztosító Mastercard jelenleg is dolgozik.”
A hozzászólásokból azonban úgy tűnik – és ezt a telefonos ügyfélszolgálatot felhívva is ellenőriztük – hogy a bank egyes ügyfeleknek megerősítette a 3DSecure 2.0 rendszert, illetve annak hiányát, a hiba forrásaként. Központi kommunikáció erről nincsen, mint ahogy az is szórványosan tűnik csak fel, hogy a bank egyes ügyfeleknek májusra, más ügyfeleknek „hetekkel későbbre” ígérte a helyzet normalizálódását.
A Facebookon a bank jelenléte kimerül egy üzenet másolgatásában, amely szerint a panaszokat és az elkeseredettséget megérti a pénzintézet, és kéri a panaszos ügyfeleket, hogy emailben jelezzék milyen tranzakcióik nem teljesültek.
[…] Forrás: Fintechradar […]