A mostani digitális világban egy új trend csendben hódít, amihez milliók térnek vissza újra és újra: ez a szoftver mint szolgáltatás (SaaS) jelenség.

A végtelen alkalmazás-értesítések és a 24/7-es kapcsolattartás világában van egy újfajta technológiai varázslat, amely csendben belopta magát milliók életébe. Nem viselnek köpenyt, és nem hadonásznak varázspálcával, de ezek a digitális varázslók olyan varázsitalt főztek ki, amely miatt az emberek mindig visszatérnek, hogy többet vásároljanak: ez a szoftver mint szolgáltatás (SaaS) jelenség.

Nem a nagymamád szoftvere

Elmúltak már azok az idők, amikor el kellett menni a boltba, felvenni egy vaskos szoftverdobozt, és telepíteni a nehézkes számítógépre. A gyors tempójú SaaS bazárban a szoftver olyan, mint egy felhő az égen – nem érhetsz hozzá, de mindig ott van, és zúdítja rád szolgáltatásait. Legyen szó kedvenc sorozatod streameléséről, pixel-tökéletes dizájnok készítéséről vagy akár kutyád etetési ütemtervének automatizálásáról, mindenre van SaaS!

Az előfizetési cunami

Előfizetések, előfizetések mindenütt! Manapság úgy tűnik, mintha minden előfizetéses modellé vált volna. Az Adobe Creative Cloud tervezői mesterétől a Microsoft Office Suite-ig az új technológia a havi díjak végtelen áradatát szabadították el. Nem csak ez, hanem a kisebb, hiánypótló szolgáltatások is megmártóznak az előfizetéses vizekben. Szeretnél megtanulni kötni? Erre is van kínálat. Rendezni szeretnéd az egyre bővülő antik kanálgyűjteményedet? Erre is van SaaS!

A pénz

A SaaS modell egy fejőstehén. A globális SaaS-piac értéke 2021-ben már 158,8 milliárd dollárt tett ki, és a várakozások szerint 2026-ra 307,3 milliárd dollárra fog nőni. Miért rajonganak a vállalatok ennyire a technológiáért? Mert minden az édes, ismétlődő bevételről szól. Az emberek feliratkoznak, megadják a hitelkártyaadataikat, és bumm – automatikus fizetések az idők végezetéig (vagy amíg eszükbe nem jut lemondani).

A SaaS sötét oldala

De a nagy hatalommal nagy felelősség is jár. Ennek a történetnek van egy sötét oldala – a rettegett „előfizetési fáradtság”. Ez az a lopakodó felismerés, hogy 1001 szolgáltatásra vagy előfizetve, de csak hármat használsz. És ne feledkezzünk meg az adatokról sem. Ezek a szolgáltatások tudják, hogy mit csinálsz, mit szeretsz, és nem félnek attól, hogy ezt az információt a saját előnyükre használják fel.

A SaaS jövője

Ahogy a jövő felé robogunk, a technológia nem mutatja a lassulás jeleit. Az AI integrációval, a fokozott testreszabhatósággal és a szolgáltatások egyre bővülő választékával a SaaS itt van, itt is marad.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?