A Franciaországban zajló FIFA női labdarúgó-világbajnokság csoportkörei alatt nem csak az Egyesült Államok okozott komoly meglepetéseket. Az érintéses technológia is diadalmaskodott: a fizetések 51 százalékát érintős bankkártyáva, okostelefonnal, karkötővel vagy más mobil eszközzel végezték el – adta hírül a VISA.
A Visa kártyatulajdonosok költési adatait vizsgálva arra jutott a kártyatársaság, hogy a női foci-világbajnokság fellendítette a turizmust is. A meccseknek helyet adó kilenc kisebb városban 140 százalékkal nőt az érintéssel fizető Visa kártyatulajdonosok száma. És ez az adat a stadionon kívüli vásárlásokra vonatkozik. Párizs után legjobban Nizza és Lyon járt a világbajnoksággal.
It’s a big night in Lyon. #ENGUSA🏴🇺🇸 pic.twitter.com/Wm2LDjXbfq
— FIFA Women’s World Cup (@FIFAWWC) July 2, 2019
A stadionon belüli adatok szerint a legtöbb pénzt az Egyesült Államok és Chile közti mérkőzés során regisztrálták. A francia drukkerek felelősek a vásárlások 53 százalékát, őket követik a bajonkságon meglepően jól szerelő Egyesült Államok drukkerei, a harmadik dobogós helyen a britek vannak. Ha viszont az egy szurkolóra eső átlagos költést nézzük, akkor a japánok rúgnak ki leginkább a hámból.
A harmadik helyért szombaton öttől mérkőzik meg a brit és a svéd csapat, a döntő pedig vasárnap öttől az Egyesült Államok és Hollandia között lesz.
Szólj hozzá