Az Ingenico olyan webboltnak épített fizetési szolgáltatást, amelyik még kiszállítással sem foglalkozik. Ráadásul a fő ügyfele nem a vásárlók, hanem az Úristen.

Ez nem csak olyan sör. Ez az a sör! (Fotó: Craige Moore CC-BY-ND)

A belgiumi Szent Sixtus kolostor szerzetesei, akik a sörrajongók egy része szerint a világ legjobb sörét főzik, sokáig azzal hessegették el a türelmetlenkedő és üzletfejlesztést váró vásárlókat, hogy:

Mi nem sörfőzők vagyunk. Mi szerzetesek vagyunk. Azért főzünk sört, hogy szerzetesek lehessünk.

Az okságot fel kell dolgozni a rajongóknak, mert sok dolgot hoz magával. Például az, hogy a sörből – eláruljuk a nevét: Westvleteren 12 – nem lehet csak úgy venni. Sokáig csak egy telefonszám volt az apátság honlapján, amit bizonyos napok bizonyos óráiban felvettek, ilyenkor lehetett rendelést leadni. Persze, ha nem volt foglalt a vonal! Más időkben hiába csöngetett az ember, a szerzetesek egyéb dolgaikkal voltak elfoglalva.

A sikeres rendelők kaptak egy időpontot a következő hétvégére. Fejenként egy láda sört lehetett venni, és az sem volt megoldás, ha az ember társult négy barátjával, mert autónként maximum két láda sört adtak a szerzetesek. Azt is miután megígérte az ember, hogy nem kereskedelmi céllal veszi a sört, hanem magának. És ha egyszer sikerült sört szerezni, akkor a következő két hónapban próbálkozni sem érdemes.

(Fotó: Craige Moore CC-BY-ND)

A RateBeer toplistáján bérelt hellyel rendelkező Westvleteren iránt régóta nő a kereslet. A kínálat viszont az elmúlt negyven-ötven évben nem nőtt. Nem főznek többet a barátok. Miért? Mert alapvetően nem sörfőzők, hanem szerzetesek. A sztorit lehetne még folytatni, a 99 Percent Invisible csodás negyed órás rádióműsort csinált a világ legnépszerűbb és legbeszerezhetetlenebb söréből.

Mostanra biztos mindenkiben felmerült a kérdés, hogy mégis mi a fintech vonatkozása egy 1839-ben alapított apátságnak és a sörnek. Mostanra megunták a szerzetesek a sörrajongók 2005 óta tartó ostromát. 2019-ben leültek tárgyalni a fizetési szolgáltatásokban utazó Ingenicóval, hogy létrehozzanak egy online rendelési és fizetési rendszert. Ezzel azok is vehetnek majd a sörből, akik nem vállalták eddig be, hogy folyamatosan csörgetnek egy belga telefonszámot.

Kár tagadni, láttunk már szebb apátságot (Fotó: Bernt Rostad CC-BY)

Az apátság nem alakul át huszonnégy órában nyitva tartó webbolttá. Továbbra is csak bizonyos időközönként lehet vásárolni. A különbség az, hogy nem a szerzetesek telefonja csörög, hanem majd a weboldal fog túlterhelődni, ha nem raknak mögé elég szervert. Igaz, egy Ingenico méretű cég valószínűleg nem csúszik el ilyen hibalehetőségen.

A rendelési rendszer működik mobilról is. Tekintve, hogy egyelőre havi két alkalommal lehet két és fél óráig rendelni, erre szükség is van. Kiszállítási modul nincs a webes boltban, továbbra is el kell autózni az apátságba, hogy az ember átvegye a rendelését. Mert a szerzetesek nem is logisztikusok. Csak trappisták, akik a világ legjobb sörét főzik.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?