A digitális bankolás új korszakába léptünk, és Spanyolországban a Revolut a térnyerés éllovasa.

 

A neobanknál már csak a híres BBVA banknak van több ügyfele az országban. A Revolut jelentős aggodalomra adhat okot a hagyományos bankok számára.

Az Inmark Group által nemrégiben végzett felmérésből kiderült, hogy Spanyolországban az új banki ügyfelek közül közel 13 százalék választotta a Revolutot az elmúlt hónapokban. Így a neobank most először előzte meg a Caixabankot, amelynek ügyfélszáma az előző években még 30 százalékkal bővült, most viszont csupán 9,3 százalékkal nőtt. A statisztikák szerint a spanyolok közül minden tizedik ember a Revolutnál nyit új bankszámlát.

A Revolut jelenleg több mint 1,8 millió spanyol ügyféllel büszkélkedhet, megelőzve többek között a Santandert, az ING-et és az OpenBankot is. Másrészt a spanyolok közel fele már nem egyetlen banknál vezeti számláját. 

A Revolut sikerének több oka is van. Egyrészt az online bank számos olyan előnyt és szolgáltatást kínál, amelyek megkülönböztetik a hagyományos nagybankoktól. Ide tartoznak például a cashback programok, a kedvező díjstruktúra és az intuitív mobilalkalmazás.

Spanyolországban is egyértelműen látható, hogy az emberek értékelik az ügyfélközpontú megoldásokat, függetlenül attól, hogy melyik banknak van nagyobb múltja. Bár a hagyományos bankok megpróbálják felvenni a versenyt a neobankokkal, számos tényező hátráltatja őket, mint például az elavult IT-rendszerek és infrastruktúra, amelyek lassítják a munkát és emelik a költségeket. Mindeközben a Revolut világszerte már több mint 30 millió ügyfélre növelte bázisát, Spanyolországban pedig az elmúlt hat hónapban 450 ezerrel bővült az ügyfélkör.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?