Az Egyesült Államok legnagyobb családi banki neobankja, a Greenlight, új szolgáltatásával a hagyományos bankok világában is teret hódít, ugyanis számukra is bevezetett szolgáltatást.

A Greenlight 2014-ben indult azzal a céllal, hogy pénzügyi tudatosságra nevelje a fiatalokat, mára az Egyesült Államok egyik közismert fintech vállalatává vált. Egy kifinomult zsebpénzkártya termékkel kezdte, amely lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy fizessenek és megtakarítsanak. A szülők zsebpénzt küldhetnek, házimunkát adhatnak, és teljes rálátást kapnak a gyerekek pénzügyeire. A gyerekek emellett játékos formában tanulhatnak a pénzről a Greenlight díjnyertes LevelUp kurzusain keresztül.

A neobank folyamatosan bővíti eredeti szolgáltatásait és funkcióit. A gyerekek már a tőzsdét is megismerhetik első kézből részvények vásárlásával, szülői felügyelet mellett. Idén pedig hitelkártya szolgáltatást is bevezettek, amellyel a fiatalok már 18 éves koruk előtt elkezdhetik építeni a hitelpontszámukat.

A Greenlight utolsó ismert árbevétele 100 millió dollár volt 2021-ben, amit 2022-ben várhatóan megduplázhat, részben annak köszönhetően, hogy a vállalatnak sikerült reklámsávot vásárolni a világhírű Super Bowl előző döntőjének adásában.

Már a Bankokat is Célozzák

A Greenlight idén elindította szolgáltatását bankok és hitelszövetkezetek számára is. A neobank teljes szolgáltatását és applikációját „co-branded” (társmárkás) alapon megvásárolhatják és szolgáltathatják pénzintézetek a saját ügyfeleiknek. Ennek köszönhetően a pénzintézetek ügyfelei hozzáférést kapnak a neobank applikációjához és az összes szolgáltatáshoz, a Greenlight és a bank közös márkamegjelenítésével.

Az új szolgáltatás gyorsan népszerű lett. Fél év alatt közel 10 banki ügyfél jött be, köztük a legnagyobb partner a Morgan Stanley, a világ egyik legnagyobb pénzintézete. Továbbá számos más regionális bankkal és hitelszövetkezettel is sikerült megállapodást kötni.

A Greenlight által nyújtott családi banki szolgáltatásokat talán egy hagyományos banki szereplő sem nyújt. A négy legnagyobb ilyen szolgáltatónak összesen már több, mint 17 millió ügyfele van (beleértve a szülőket is). A bankoknak nyújtott szolgáltatásának népszerűségét látva úgy tűnik, a hagyományos bankok is felismerték a családi bankolás fontosságát és előnyeit.

A Greenlight kezdeményezése azt mutatja, hogy a pénzügyi innovációk nemcsak a fogyasztói, hanem a hagyományos banki szektorban is jelentős hatást gyakorolhatnak. Ez a trend arra utal, hogy a jövőben a pénzintézetek egyre inkább nyitottak lesznek az új technológiák és innovatív megoldások felé, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek pénzügyi tudatosságának növeléséhez és a pénzügyi szolgáltatások szélesebb körű elérhetőségéhez.

(Forrás: fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?