Az ausztrál polgárok mostantól bankjukon keresztül igazolhatják személyazonosságukat harmadik felek felé, köszönhetően egy új digitális személyazonossági szolgáltatásnak.

Az Australian Payments Plus (AP+) az ország vezető bankjaival fejlesztette ki a ConnectID nevű projektet. A rendszer lehetővé teszi az egyének számára, hogy személyi igazolványuk vagy egyéb azonosító dokumentumaik bemutatása nélkül kérvényezhessék személyes adataik ellenőrzését azoktól a vállalatoktól, amelyeket korábban már megbíztak ezen információk kezelésével.

A ConnectID már elérhető a Commonwealth Bank (CBA) és a National Australia Bank (NAB) ügyfelei számára. Továbbá, a Westpac és az ANZ bankok is részt vesznek a rendszerben, banki szolgáltatásokat kínálva.

A rendszert működtető partnerek nem férnek hozzá és nem is tárolják az ügyfelek személyes adatait. Ehelyett a platform egyfajta „hídként” funkcionál, amely összekapcsolja az azonosítást kérő intézményt és az azonosítást végrehajtó szervezetet. Mindez kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történik meg. Ez a megközelítés nem csak hogy megkönnyíti a felhasználók számára a személyazonosságuk igazolását, de biztosítja az adatvédelmi előírásoknak való megfelelést is, mivel a személyes információk nem kerülnek közvetlenül harmadik fél kezébe.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?