A „Vásárolj most, fizess később” (BNPL) szolgáltatás hihetetlen növekedést mutat az Egyesült Királyságban.

Az Egyesült Királyság felnőtt lakosságának mintegy 30%-a használta már ezt a szolgáltatást legalább egyszer az elmúlt évben, derül ki a legújabb felmérésekből.

A Clearpay által végzett új kutatás szerint a BNPL különösen népszerű az Y és X generáció tagjai körében. A résztvevők 78%-a úgy érzi, hogy ez a fizetési mód csökkenti a nagyobb kiadásokból adódó stresszt. A válaszadók 45%-a találta kevésbé stresszesnek a BNPL használatát a hagyományos hitelkártyás vásárlásokhoz képest, míg 78%-uk szerint a BNPL olcsóbb opció, mint más elérhető hitelek.

A kutatás rámutatott, hogy a Clearpay közel egymilliárd fonttal növelte a kereskedők értékesítését az Egyesült Királyságban 2022 augusztusa óta, továbbá körülbelül százmillió fontot takarított meg nekik, részben az alacsonyabb csalások és hatékonyabb rendeléskezelés miatt.

A UK Finance’s Payment Market Report legújabb jelentése szerint a 18-24 évesek közül minden harmadik személy havonta legalább egyszer igénybe vesz BNPL szolgáltatást. Eközben a 65 év feletti brit felhasználók között is megkétszereződött ez az arány, ami jelentős szerepet játszik a BNPL szolgáltatások használatának általános növekedésében.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?