Az insurtech iparágban jól ismert, mesterséges intelligencia és gépi tanulás alkalmazásával dolgozó Lemonade cég egy új világrekordot állított fel: mindössze két másodperc alatt rendezett egy kártérítési igényt.
Ez a korábban hihetetlen teljesítmény a cég által kifejlesztett, forradalmian új kárrendezési rendszernek köszönhető. A Lemonade AI Jim nevű chatbotja képes volt azonnal kiértékelni a kárigényt, ellenőrizni a biztosítási feltételeket, futtatni néhány csalásellenőrző algoritmust, majd jóváhagyni a kárigényt. Ezt követően a chatbot rögtön elküldte a fizetési utasítást a banknak, és értesítette a biztosítottat a jóváhagyott kárigényről.
Daniel Schreiber, a Lemonade vezérigazgatója és társalapítója az ügy kapcsán a következőket mondta:
„Az elsődleges célunk, hogy mindig ott legyünk ügyfeleinknek, amikor szükségük van ránk. Kárrendező robotunk a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket kihasználva gyorsan és hatékonyan vizsgálja felül és hagyja jóvá ügyfeleink kárigényeit, a nap minden órájában. Ez a 21. századi biztosítás valódi képe.”
A mesterséges intelligencia (MI) a biztosítási piacon is forradalmat hozott. Az MI képes nagy mennyiségű adatot feldolgozni és értelmezni, ami segíti a biztosítási díjak pontosabb meghatározását és az ügyfelek kockázati profiljának jobb megértését. A Lemonade esetében például az MI alapú rendszerek közel a felét kezelik a kárigényeknek.
Ezek a technológiák nem csak a biztosítási társaságok működését javítják, hanem az ügyfeleknek is előnyöket hoznak. Többek között gyorsabb, hatékonyabb és személyre szabottabb szolgáltatást. Ezt bizonyítja Federico F. visszajelzése is, aki az alábbiakat írta a rekordidő alatt rendezett kárigénye után:
„Nagyszerű tapasztalataim voltak a Lemonade-dal! A kárigényemet néhány másodperc alatt feldolgozták, ennél többet nem is remélhettem volna. Még egyszer köszönöm a támogatást és a nagyszerű szolgáltatást!”
Szólj hozzá