A bankszektorban úttörő jelentőségű fejlesztésként a bunq, Európa második legnagyobb neobankja elindította Finn nevű, saját fejlesztésű generatív mesterséges intelligencia (GenAI) platformját.

Ezzel a bevezetéssel a bunq az első AI-alapú bank Európában, ami jelentős elmozdulást jelent a felhasználóközpontú, technológiavezérelt bankolás irányába.

A Finn, amelyet arra terveztek, hogy forradalmasítsa a bunq-felhasználók pénzügyeikkel való kapcsolattartását, hatékonyan helyettesíti az alkalmazás hagyományos keresési funkcióját. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtervezzék pénzügyeiket, hatékonyabban tervezzenek, könnyebben navigáljanak az alkalmazásban, és gyorsan megtalálják a tranzakciókat. Ez a mesterséges intelligencia által vezérelt platform újradefiniálja a banki élményt, intuitívabbá és felhasználóbarátabbá téve azt.

Ali Niknam, a bunq alapítója és vezérigazgatója izgatottan nyilatkozott a Finnről: „Az évekig tartó AI-innováció, valamint a felhasználóinkra való összpontosítás lehetővé tette számunkra, hogy teljesen átalakítsuk a bankolást, ahogyan azt ismerjük. Hihetetlenül izgalmas látni, hogy a generatív AI ennyire megkönnyíti a felhasználóink életét”.

A ChatGPT-vel versenyzik

A Finn ügyfélélménye hasonlít az OpenAI ChatGPT felhasználói által tapasztaltakhoz, amely egy csevegő stílusú szövegdobozt tartalmaz, ahol a felhasználók kérdéseket tehetnek fel vagy tanácsot kérhetnek bankszámlájukkal, költési szokásaikkal és egyéb pénzügyi kérdésekkel kapcsolatban.

A Finn fejlett mesterséges intelligenciája olyan összetett kérdésekre is képes válaszolni, mint például „Mennyit költök átlagosan élelmiszerre havonta?” vagy „Mennyit költöttem idén az Amazonra?”. Még a konkrétumokba is bele tud mélyedni, például felidézheti egy Londonban meglátogatott étterm nevét vagy egy, a Central Park melletti kávézóban elköltött pénz összegét.

A Finn bevezetésére akkor kerül sor, amikor a bunq elérte a 11 millió felhasználós mérföldkövet az EU-ban, és 2023 júliusa óta 55 százalékkal nőttek a felhasználói betétek, amelyek összege mostanra elérte a 7 milliárd eurót. A mesterséges intelligencia sikeres integrációja kulcsfontosságú szerepet játszott a bunq gyors európai terjeszkedésében.

A Finn mellett a bunq az amszterdami DeLaMar Theaterben megrendezett bunq Update 24 rendezvényen új, a digitális nomádokat és a nemzetközi vállalkozásokat célzó funkciókat is bejelentett. Ezek közé tartozik az ingyenes hitelkártyák bevezetése, amelyek mindössze 5 perc alatt elérhetőek és azonnal használhatóak az Apple vagy a Google Pay segítségével. Továbbá az Apple Tap to Pay funkciójával mostantól minden üzleti felhasználó fizetési terminálná alakíthatja iPhone-ját, és útközben is elfogadhat fizetéseket.

A bunqnak a Finn-nel való belépése az AI-alapú banki szolgáltatásokba, valamint a pénzügyi technológiák terén történő folyamatos innovációja alátámasztja a neobank elkötelezettségét a banki élmény újradefiniálása iránt a felhasználók számára. Ez a lépés nemcsak az ügyfelek elkötelezettségét fokozza, hanem új mércét állít fel a bankszektorban, ahol a technológia és a felhasználói élmény összeér, hogy hatékonyabb és személyre szabottabb banki környezetet teremtsen.

(Forrás: fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?