Az a bank vagy fintech fogja megnyerni a versenyt, amelyik a legmenőbb, életcélokat, életstílust célzó befektetési appot rakja össze.

Az a bank vagy fintech fogja megnyerni a versenyt, amelyik a legmenőbb, életcélokat, életstílust célzó befektetési appot rakja össze.

Így néz ki az y-generáció a Lunar Way fintech startup szerint (Fotó: Lunar Way))
Így néz ki az y-generáció a Lunar Way fintech startup szerint (Fotó: Lunar Way))
(fotó: Lunar Way)

A hitek és a valóság ütközésénél nincs érdekesebb, csak arra kell vigyázni, hogy a hitek szétrepülő apró darabkái meg ne sebesítsenek minket. A lenti statisztikát is érdemes védőszemüvegben és sárga építkezési sisakban olvasni.

A Bank of America által kiadott jelentés (PDF) szerint ugyanis az y-generáció valójában takarékoskodik, az idősebbek pedig messze nem annyira spórolósak, mint hittük. Mindkét tényt máshogy szokás feltételezni.

A fontos különbség a megtakarítások célja. Az x-generációsok és az őket megelőzők többsége a nyugdíjas évekre gyűjt (55 százalék), míg ez a cél csak az y-osok 37 százalékát mozgatja meg. Az arány azonban megfordul, ha azt kérdezik, hogy ki takarít meg azért, hogy anyagi függetlenségben élhessen, hogy akármi is történik a munkahelyén, megtarthassa a szokott életstílusát. Ez már egy y-generációs motiváció.

(Forrás: Bank of America)
(Forrás: Bank of America)

Vannak olyan forgatókönyvek, amikben úgy általában nem szeretnek gondolkodni az emberek. Például az amerikaiak 71 százaléka válik el élete során, de csak öt százalék készül erre anyagilag. 64 százalék vállal gyermeket, ugyanakkor csak 23 százalék takarékoskodik előre úgy, hogy a családalapításra is gondol.

A tanulmány tíz éves előrejelzése szerint a megkérdezettek 41 százaléka szerint a pénzügyi tudatosságot javítani fogják az automata befektetési lehetőségek, ezáltal több ember fog takarékoskodni. Egyharmaduk szerint pedig a szinte szabványosnak számító nyugdíjpénztári tagság helyét más pénzügyi termékek vehetik át a technológiának köszönhetően.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?