A brit reklámfelügyelet megvédené a focidrukkereket attól, hogy olyan pénzügyi jószágokba fektessenek be, amelyeket nem értenek.

(Foto: Paul Hudson CC-BY) 

Nagyon jól jártak a brit Premier League és egyéb európai bajnokságok focicsapatai a rajongói tokenekkel. Százmillió dolláros nagyságrendben adták el ezekből a nem különösebben sok joggal járó tokenekből. A brit szabályozó azonban pontot tehet az üzlet végére.

A brit hirdetésfelügyelet akasztotta meg az Arsenal fociklub tokenkibocsátását egy időre. A felügyelet letiltatta a két reklámot, ami tokenjegyzésre biztatta a rajongókat, mert a hirdetések nem tértek ki a kriptópiac extrém volatilitására.

Az intézkedés kemény kezűnek számít, mert az AFC token eddig arra volt használható, hogy a tulajdonosok szavazhattak, hogy milyen dal szóljon, ha győz a csapat. Ugyanakkor a döntés érthető is, mert a Socios platformon megvásárolható AFC token beszerzéséhez előbb más kriptovalutát kell venniük a rajongóknak. Dollárért vagy fontért nem adnak AFT-t. Az Arsenal elfogadta a döntést, hosszú magyarázó szöveget kell elolvasniuk a rajongói tokenre vágyóknak.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?