Az önmagát „kulturális mesterséges intelligencia-adatplatformként” meghatározó Qloo újabb 6 és fél millió dollárt gyűjtött be Elton Johntól és az AXA Strategic Venturestől.
Igen, az az Elton John, akinek többek közt a Candle in the wind és a Can you feel the love tonight slágereit köszönheti az emberiség. Nem ő az első nagy név, aki így tett, Leonardo DiCaprio és a Starwood Hotels alapítója, Barry Sternlicht is benne volt a Qloo tavalyi, összesen 4 és fél millióval nőtt befektetéseiben.
A Qloo nyilvános adatokat elemez, és próbál összefüggést találni a fogyasztó zenei, irodalmi, kulináris, tévés, mozis és általában bármiféle ízlésében. Bár az app ingyen letölthető, a cég jelenleg azzal próbálkozik, hogy pénzért adja tovább az adatokat másoknak, így pl. segíthet megtalálni a közös halmazt két focicsapat szurkolói közt, hogy a marketing kellően testre szabhassa a reklámot a meccs szüneteiben. A Qloo állítólag már 750 millió ilyen korrelációt fedezett fel.
„Nagy várakozásokkal tekintünk a Qloo kulturális MI-je elé” – nyilatkozta Sir Elton. „A Rocket Entertainmentnél [John zenecége] hasznos eszköz volt minden együttműködésnél. A szórakoztatóipar meghatározó tényezője lehet az elkövetkezendő években.”
Szólj hozzá