A Gartner leírt négy olyan területet, ahol már 2020-ra is bőven többségben lehetnek a csevegőrobotok a humán ügyintézőkkel szemben.

A Gartner leírt négy olyan területet, ahol már 2020-ra is bőven többségben lehetnek a csevegőrobotok a humán ügyintézőkkel szemben.

robot

Több mint egy éve hallunk arról, hogy a chatrobotok valamiféle jövőt jelentenek, de az emlegetett megoldások mindig nagyon általánosak voltak. Kivételt talán csak a nonprofit parkolási bírság reklamálást megkönnyítő robot jelentett.

A Gartner piackutató vállalat most négy olyan ipari területet emelt ki, amelyek sokkal specifikusabbak, és ahol a chatrobotokra nagy jövő várhat. A cég szerint a lenti négy területen 2020-ra a kommunikáció 85 százalékát csevegőrobotok bonyolíthatják emberi közbeavakozás nélkül. A számon lehet vitatkozni Freddie McMahon chatbot szakértő szerint, de a trendeket jól vázolja fel a piackutató.

Telefonos ügyélszolgálat: ez a hagyományos jóslatok egyike. Az egyszerűbb folyamatokat már most is át tudják venni a csevegőrobotok. Sőt már a hangosmenük is képesek voltak például az ügyfelek azonosítását elvégezni az ügyintéző helyett.

Üzemeltetési jóváhagyások: a csevegőbotok a munkafelügyelet szervezésében is részt tudnak vállalni. Addig tudják vinni a folyamatot, amíg nincs szükség egy emberre, aki döntést hoz.

Workflow logisztika: munkaszervezési területen is lehet áramvonalasítani, ha a felmerülő igényeket egy robotnak lehet jelezni. Ilyen rendszerbe akár IoT komponenseket is be lehet kötni.

Időmenedzsment: több ember naptárának és mítingjeinek összeegyeztetésére használható csetrobotra úgyszintén lenne igény.

A chatbotok további előnyei, hogy lehetővé teszik a 24 órás ügyfélszolgálatot, párhuzamosan képesek ügyeket kezelni, és az ügyfeleket öngondoskodó emberekké teszi.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?