A Monzo értékelése nem változik a mostani körtől, mert technikailag a júniusban lezárt előző befektetési körhöz tartozik a mostani összeget. Akkor hatszáz millió font került a Monzo kasszájába, az értékelése pedig 1,25 milliárd fontra esett vissza a korábbi 2 milliárdról.
Az értékvesztést az indokolta, hogy a Monzo ügyfélszerzési folyamata nagyon költséges volt. A koronavírus-járvány pedig tovább rontotta a folyamat hatékonyságát. A cég idén vezérigazgatót cserélt, visszavágta a korábbi kedvezményrendszerét és fizetős termékeket mutatott be.
A Monzo idei sikere, hogy sikerült 25 ezerről 60 ezerre növelnie a vállalati ügyfeleinek számát. Lakossági ügyfelekkel sem áll rosszul a bank, közel ötmillió magánszemély használja a szolgáltatásaikat. A Monzonak azonban még így is nagyon kell dolgoznia azon, hogy a mostaninál többen vegyék igénybe a prémium szolgáltatásait.
Az új befektetési körben akadnak szakmai partnerek is. Ilyen például a Novator, amely a Stripe-ban is befektető. De élt az újabb tőkeinjekció lehetőségével a Goodwater is, aminek nem ez az első köre a neobankkal.
Szólj hozzá