Az utóbbi időben érdekes változások történtek a pénzügyi piacokon, ahol a kriptovaluták egyre gyakoribb befektetési eszközök.

Egy Policygenius felmérés szerint a kriptovaluták egyre gyakoribb befektetésként szolgálnak az amerikai fiatalok körében, elhagyva a hagyományos részvénybefektetéseket. Különösen a Z és Y generációk körében figyelhető meg ez a tendencia, akik a digitális eszközökben látják a jövőt.

A Policygenius 2022-es felmérése alapján az amerikai felnőttek 20 százaléka birtokol kriptovalutát. A Z és Y generációk tagjainak 20-22 százaléka alternatív eszközökbe, például kriptovalutákba és NFT-kbe fektet. Ez jelentős eltérés az idősebb generációk befektetési szokásaival szemben.

Myles Ma, a Policygenius elemzője szerint a fiatalabb generációk nyitottabbak az új típusú befektetésekre, amit a kihívásokra, mint például a lakhatási nehézségekre adott válaszként is értelmezhetünk. A Z és Y generációk közül sokan a közösségi médiát használják elsődleges pénzügyi forrásként, ami megkülönbözteti őket az előző generációktól.

Az adatok egyértelműen mutatják, hogy a fiatalabb generációk diverzifikálják befektetési portfóliójukat és egyre inkább támaszkodnak olyan eszközökre mint a kriptovaluták hosszú távú befektetésként. A technológia fejlődésével és a társadalmi elfogadottság növekedésével várhatóan tovább nő az érdeklődés ezek iránt az új pénzügyi eszközök iránt.

(Forrás: Fintech.hu)

(Címlapkép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?