A brit fizetési megoldásokat kínáló vállalat, a Checkout.com jelentős pénzügyi veszteségekkel szembesült.

A vállalat veszteségei a 2021-es 25 millió dollárról 2022-ben 100 millió dollárra nőttek az Egyesült Királyságban. A fintech ágazatban egyre több vállalkozás kerül szorult helyzetbe a gazdasági nehézségek miatt, amelyek gyakran a pénzügyi teljesítmény romlásához vezetnek. E trend alól a Checkout.com sem kivétel.

2022-ben a vállalat 246 millió dolláros bevételt ért el, ami egy kisebb visszaesést jelent az előző év 260 millió dolláros bevételéhez képest. A jelentős veszteségnövekedést a fogyasztói kiadások csökkenése, az infláció, a geopolitikai feszültségek, a fizikai kiskereskedelembe való visszatérés, valamint a Brexit miatti kereskedelmi visszaesés okozta.

A nehéz makrogazdasági feltételekre reagálva a cég 2022 decemberében csökkentette saját értékét 11 milliárd dollárra. Emellett tavaly májusban további 15 százalékkal csökkentette részvényeinek értékét. Ennek ellenére a Checkout.com továbbra is a fejlesztésekre összpontosít, és 2023-ban új szolgáltatásokat, többek között személyazonosság-ellenőrzést és kártyakibocsátást is bevezetett.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?