A „barátságos csalás” nevű új trükk borzolja az Egyesült Királyságban élők kedélyeit, ahol a vásárlók törvényes tranzakcióikat vitatják meg, feszült helyzetet teremtve.

Egy új, szokatlan csalási trend borzolja a kedélyeket az Egyesült Királyságban: a „barátságos csalás”. Vásárlók százezrei vonják kétségbe teljesen törvényes tranzakcióik jogosságát, feszült helyzetbe hozva az eladókat és pénzügyi intézményeket. Azonban most a Visa lépett a színre egy új védelmi rendszerrel, hogy visszaszorítsa ezt a káros tendenciát.

Az adatok nem hazudnak: 10 brit kisvállalkozásból 9 jelentette, hogy rohamosan nőttek a „barátságos csalások”. A Nationwide Building Society például kénytelen volt alaposan átalakítani vitakezelési folyamatát, miután a pandémia során a csalási esetek száma 251%-kal ugrott meg.

De honnan erednek ezek a csalások? Elég egyszerű a válasz:

  • Elfelejtett előfizetések,
  • Gyerkőcök, akik pénzt költenek szüleik kártyájával, vagy
  • Késedelmesen vagy sérülten érkező online rendelések.

A csavar a történetben? A tranzakció minden alkalommal szabályszerűen történik.

A Visa azonban most a kereskedők mellé állt. Bevezette a Visa Compelling Evidence 3.0 (CE3.0) rendszert, amely lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy könnyen alátámasszák tranzakcióik jogszerűségét. Ha igazolhatják, hogy egy vitát kezdeményező vásárló az elmúlt évben már legalább kétszer vásárolt tőlük, akkor az ellenvetéseket szélsebesen eloszlatják.

Ez a brilliáns lépés potenciálisan 31 millió fontot takaríthat meg a brit kereskedőknek csalások formájában.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?