Az innovatív pénzügyi megoldások terén a K&H Bank vezette be Magyarországon először a hangalapú átutalást, amit a bank hivatalos mobilalkalmazásán keresztül tesznek elérhetővé az ügyfeleik számára.

A K&H mobilalkalmazásában számos újdonság közül a hangvezérelt forintátutalás kínálata kiemelkedik. Ezen felül az ügyfelek beszélgetéses interfészen keresztül is indíthatnak átutalásokat.

A rendszerben az ügyfélnek hangutasítással kell megadnia az utalás részleteit: a kedvezményezettet és az átutalandó összeget. Az utalás csak korábban rögzített címzettek felé lehetséges. Ha szükséges, további kérdésekre kell választ adni, majd egy összesítő oldalon ellenőrizhetők az adatok, ahol az utalás véglegesítése is megtörténik.

Az alkalmazás másik újítása között szerepel az automatikus hitelkártya-feltöltés, az egyszerűbb számlakivonat-hozzáférés, és az egyszerűen megosztható számlaadatok. A K&H már korábban is a technológiai fejlesztések éllovasaként volt ismert, például a Kate nevű digitális asszisztensükkel, melyet nagy számban használnak az ügyfeleik

A hangvezérelt szolgáltatások az elmúlt években egyre népszerűbbek a pénzügyi területen, mivel lehetővé teszik a gyors és egyszerű ügyintézést. Emellett ezek az újítások különösen hasznosak lehetnek a látássérültek vagy más fogyatékossággal élők számára. Biztonsági szempontból a felhasználók hangja különleges biometrikus azonosítóként szolgálhat, bár az MI fejlődésének köszönhetően felmerülhetnek a hangutánzásból eredő kockázatok. A hangvezérelt fizetési rendszer innovatív jellege miatt új ügyfeleket is vonzhat, de adatvédelmi kérdéseket is felvet, különösen a hangadatok tárolásával kapcsolatban.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?