A befektetések nagy részét big datás, kütyüs és MI-s startupok gyűjtik be az insurtech piacon. A biztosítók viszont még elzárkóznak a startupoktól.

Ha egy technológia divatossá válik, mindenbe megpróbálják beépíteni. Részben így készülnek a trendek. Részben pedig úgy, hogy jön időnként egy-egy újítás, ami mindent felforgat.

(Fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)
(Fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)
(fotó: Pictures of Money / Flickr CC-BY)

Akármelyik is történik most, az Accenture felmérése szernt az analitika, a mesterséges intelligencia és az IoT is egyre népszerűbb technológia az insurtech cégek körében.

A legnagyobb ugrást az IoT produkálta. A jelentés szerint 2014-ben még csak hat startup fontolgatta a netre kötött kütyük alkalmazását biztosítási célokra. 2015-re már kilencre nőtt a szám, tavaly pedig már 22 ilyen startup volt.

(Forrás: Accenture)
(Forrás: Accenture)

Volumen tekintetében jóval magasabb az analitikával foglalkozó startupok száma. 2016-ban 69 ilyet talált az Accenture, de már két éve is 22 darabról tudott a cég. A számok azt mutaták, hogy az a terület 2015-ben robbant egy óriásit. A mesterséges intelligencia pedig lassan, de nem ugrásszerűen növekszik. Jelenleg harminc, az MI-t és a biztosítást ötvözni próbáló startupról tud a jelentés.

Az Accenture 450 insurtech üzletet vizsgált meg a jelentés elkészítéséhez. Az is kiderült közben, hogy a big datával, MI-vel és IoT-vel foglalkozó startupok világszinten a befektetői tőke felét viszik el. A biztosítási szektornak is van azonban tanulnivalója a bankoktól. Míg a pénzintézetek már hajlandók együttműködni a fintechekkel addig a biztosítási piac régi nagy játékosai még nem szánták rá magukat a közös munkára.

A teljes jelentés (PDF) itt tölthető le.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?