Ennyire átkozott ötlettel ritkán találkozni: virtuális jószágokra felvehető BNPL hitelt kínál egy amerikai cég.


Mit csinál a gamer, ha nem tudja megvenni a leopárdmintás fegyver festést, a héten menő táncmozdulatot vagy ruhát a videojátékbeli figurájához? Aki erre azt válaszolta magában, hogy nem veszi meg, az húzzon egy boomer kártyát. Az Andreessen Horowitz kockázati befektetőtársaság legújabb, hatmillió dolláros magvető befektetését megkapó Halliday szerint a jó válasz a hitelt vesz fel.

A Halliday a játékbeli virtuális javakra igénybe vehető BNPL-kölcsönöket találta fel. Ezt a hitelfajtát korábban is érte már kritika, hogy segítenek a Z-generációnak eladósodni. A Halliday elindulásával egy kicsit nehezebb lesz kivédeni ezeket a kritikákat.

A cég alapítója szerint lenyűgöző, hogy a virtuális világok saját belső piaccal rendelkeznek és virtuális tárgyaknak valós pénzben kifejezhető értékük van. Ez – tegyük gyorsan hozzá – egyáltalán nem új fejlemény, húsz éve ugyanez volt a helyzet a World of Warcraftban. Azóta a játékoknak egy újabb, blockchaint használó generációja is létezik, amely a kereskedelmet egyszerűbbé teszi, pénzkeresési lehetőséggel kecsegtet, ugyanakkor jobban hasonlít egy virtuális munkahelyre, mint valamire, amit az ember kedvtelésből űz.

A Halliday nem számol fel késedelmi díjakat, ha a gamerek megcsúsznak a hitelük törlesztésével. Ehelyett visszagyűjti a virtuális jószágokat, ha a fizetés késik. Amikor a teljes hitelt törlesztette a játékos, akkor válik a tulajdonává az új emote-ja vagy leopárdmintás géppuskája. A cég egyelőre regisztrációs díjat szed, de remélik, hogy később ettől is el tudnak majd tekinteni.


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?