Az HSBC új alkalmazást vezet be Zing néven, amit a Revolut és a Wise versenytársaként pozícionál.

Ez a fejlesztés hangsúlyozza, hogy a fintech vállalatok előretörése mennyire befolyásolja a hagyományos bankok működését. A Zing egy többdevizás pénzátutalási és fizetési alkalmazás, egy debitkártyával kiegészítve. Az ügyfelek versenyképes árfolyamokkal válthatnak devizát, tízféle pénznemben tarthatnak számlát, és harmincféle pénznemben utalhatnak nemzetközi szinten. Az HSBC célja, hogy versenyre keljen a legnagyobb fintechekkel.

Az alkalmazás most vált elérhetővé az Egyesült Királyságban, és a tervek szerint 2024 végére tovább terjeszkedik. Az Egyesült Királyság ideális hely a platform népszerűségének felmérésére, mivel az egyik legfejlettebb fintech piaccal rendelkezik Európában.

A Revolut és a Wise nagy hatással voltak a pénzügyi szektorra az elmúlt években – a Revolut 38 millió, a Wise 10 millió ügyféllel büszkélkedhet. Az HSBC ezekre a változásokra reagál a Zing bevezetésével, amely egyrészt versenyre kel a fintechekkel a devizaváltás terén, másrészt a fiatalabb ügyfeleket is megcélozza. Az HSBC döntésének hatására a Wise részvényei 6%-ot zuhantak.

Az HSBC-nek 39 millió ügyfele van 62 országban, ami jó alapot biztosít a Zing sikeréhez. A Zinget egy külön cégbe, egy elektronikuspénz-kibocsátó vállalatba szervezték ki, így egy agilis, fintech-szerű szolgáltatót hozva létre banki támogatással.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?