Szerkesztőségünk nemrégiben találkozott egy Facebook poszttal, amely valószínűleg a magyarországi BNPL iránti vásárlói attitűdöt vizsgálja.

Nem meglepő, hogy a Facebook felhasználói sokféle bejegyzéssel találkozhatnak. Azonban egy piackutatást célzó, fintech témájú hirdetés mégis kivívja az ember figyelmét. Szerkesztőségünk nemrégiben találkozott egy ilyen poszttal, amely valószínűleg a magyarországi BNPL iránti vásárlói attitűdöt vizsgálja.

A Facebook évek óta kiemelt platform a vállalkozások számára. Adatgazdag felületként, fontos promóciós és kommunikációs csatornaként működik, mélyen integrálódva számos vállalkozás üzleti és marketing stratégiájába. Az analitikai és hirdetési lehetőségeken túl közvéleménykutatások is segítik őket, mint ahogy egy ilyen Márkafelmérés is elénk került.

Kik a szereplők?

  • A SimplePay egy fizetési szolgáltató, mely online bankkártya-elfogadást és azonnali fizetési megoldásokat nyújt webshopok és szolgáltatók számára. Az OTP Mobil, az OTP Bank egyik leányvállalata alá tartozik.
  • A Klarna egy világszerte népszerű BNPL-szolgáltató, Svédországból indulva, többek között az Egyesült Államokban is terjeszkedett, és tavaly októberben Magyarországra lépett be. A BNPL a „Buy Now, Pay Later” (Vásárolj Most, Fizess Később) rövidítése, egy hitelezési megoldást takar, mely lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy később vagy részletekben fizessenek.
  • Az IzzyPay egy elsőgenerációs magyar BNPL cég, mely 14 napos fizetési halasztást kínál online vásárlóknak, lehetővé téve számukra a termékek megrendelését és szükség esetén visszaküldését fizetés nélkül.
  • A Barion egy ismert magyar fintech vállalat, több mint 15 országban, több mint 15 ezer kereskedőnél jelen lévő, online fizetési megoldásokat kínáló cég, hasonlóan a SimplePayhez.

 

A kérdés vizsgálata

Figyelembe véve a választási lehetőségeket, térjünk vissza a közvéleménykutatási kérdésre: Mely fizetési szolgáltatónál szeretnél 30 napon belül fizetni?

A kérdés további kérdéseket vet fel, például mit és miért éppen 30 napon belül szeretnénk kifizetni?

Első ránézésre, alap nélkül egyik fizetési szolgáltatónál sem választanánk fizetést. Online vásárlás esetén gyakran nincs is választási lehetőségünk, hanem a kereskedő által választott szolgáltatónál fizetünk.

A 30 napos határidőre vonatkozóan, egy kis fintech ismerettel és a felsorolt cégeket ismerve felmerül a BNPL lehetősége, mely lehetővé teszi a termék vagy szolgáltatás kifizetésének akár 30 nappal való elhalasztását.

 

Mit jelenthet ez a hazai BNPL piac számára?

A kérdést és a választási lehetőségeket elemezve, kibontakozik a mögöttes cég célja. Valószínűleg a hazai BNPL piacról szeretnének többet tudni.

A Klarna és az IzzyPay már BNPL-szolgáltatók. Ha ők állnak a bejegyzés mögött, akkor saját vagy versenytársaik ügyfeleinek preferenciáit vizsgálhatják.

A SimplePay és a Barion jelenleg nem rendelkezik BNPL-megoldással, de mint online fizetési szolgáltatók, nyilvánvaló lépés lenne számukra a BNPL felé nyitni.

 

Az is lehet azonban, hogy a kérdést feltevő cég nem közülük kerül ki. Lehetséges, hogy egy hazai bank vizsgálja az emberek hozzáállását, egy másik hazai fizetési vagy BNPL szolgáltató a (potenciális) versenytársait, például az instacash-t, a BNPL szektorban. Nem zárható ki külföldi bank vagy fintech cég érdeklődése sem. Végül, lehet, hogy nem pénzügyi vállalatról van szó, hanem általános kutatásról, média vagy állami szervezet által végzett adatgyűjtésről.

 

(Forrás: fintech.hu)

(Borítókép: Depositphotos)


Ha tetszett a cikk:

és kövess minket a Facebookon!



Szólj hozzá

Vélemény, hozzászólás?